Friday, July 25, 2014

27 Ramadhan

Assalamualaikum.

Dah lama jugak rasanya tak menulis keperihalan agama ni. Dan semakin lama semakin malas nampaknya menulis di belog ini. Ada sebarang ubat penawar untuk manusia pemalas ni..? -.-

Alhamdulillah, dah 27 hari kita berpuasa kan. Yang perempuan dikecualikan..kehkeh. Cantik kan aturan Allah, hari ke 27 Ramadhan, jatuh pada hari Jumaat, dan malam tadi yakni Malam Jumaat merupakan salah satu malam-malam ganjil di 10 Ramadhan terakhir, yang mana Allah menjanjikan Lailatul qadar di malam ganjil 10 Ramadhan terakhir.

Punya la Allah nak bagi hint kat kita kan... Nak dengan tak nak je rebut berjuta-juta pahala yang Allah dah sediakan.

Hari yang indah pada bulan yang indah.. tapi bukan Indah Harlina!

Nampak tak penangan Kerana Terpaksa Aku Relakan di situ..? dah ganti pulak dengan Rindu Awak 200%. kann. Tonton-tonton juge, yuk kite beramal... kehkeh, mak teman suke gemar ngajuk ustaz ni ha, trademark ustaz tu katenya...

Seronok kan bila menulis tak ikut skema tajuk yang diberikan? What the fish!! Setakat dua tiga perenggan pasal 27 Ramadhan, pastu kau dah melalut cerita ke lain...ehehehe, kejap-kejap tengah cari point ni  -.-"

Ok sambung...

Menurut Sheikh Abdul Qadir Al-Jailani, Malaikat akan mengelilingi dunia pada malam Al-Qadar dan mengucapkan salam pada orang-orang beriman yang melakukan ibadat. 3 tanda orang yang mendapat ucapan salam malaikat iaitu bulu roma meremang, mengalir air mata jernih, dan hati berasa tenang sekali.

Bertuahlah siapa yang menjumpai malam yang bersamaam 1000 malam ni.

Trivia fakta (ecewah) : Hari ni, 27 Ramadhan, malam ganjil, malam Jumaat merupakan Jumaat terakhir Ramadhan ini, dan ianya hanya berlaku selepas 35 tahun.

p/s : Sentiasa doakan saudara seIslam kita di Gaza, Palestin serta penumpang-penumpang dan krew-krew MH17 dan MH370. A great test for a great people.

Sekian.



1 comment:

  1. Sempat lagi selitkan drama-drama tv3 yer :p

    Selamat Hari Raya! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cheeky Quotes