Thursday, February 27, 2014

Petua Menjaga Kulit & Rambut

Assalamualaikum.

Sekarang ni walaupun banyak sangat produk dan teknologi untuk mencantikkan diri, tapi petua menjaga kecantikan secara semulajadi juga masih diamalkan. Ni serba sedikit yang boleh saya kongsikan untuk diamalkan. Yang penting rajin ye jelitawan sekalian..hehhehe

Petua menjaga Rambut & Kulit kepala :
  1. Lumurkan santan segar dikepala selama beberapa minit. Kalau boleh lebih kurang 30 minit macam tu la. Biarkan. Pastikan santan meresap ke kulit kepala dan sapu sikit kat rambut. Lepas tu bilas sampai bersih.
  2. Ambil daun pucuk manis, tumbuk atau lumatkan dan sapu di kulit kepala. Sesuai untuk melebatkan rambut. Insyaa Allah berkesan sebab ada testimoni...hahahaha, macam ni pun ada testimoni!
  3. Amalkan pemakaian minyak rambut setiap malam sebelum tidur, dan esok paginya bila mandi bilas dan syampoo sampai bersih. Pakai malam supaya minyak tu mesra dengan kulit kepala.
  4. Jangan biarkan rambut terdedah kepada cahaya matahari terlampau lama. Boleh rosakkan rambut dan meningkatkan jumlah kelemumur! Kesimpulannya, pakailah tudung...hehehe
  5. Minumlah Radiance Signature untuk penjagaan rambut dari dalaman... hehehe
Petua menjaga Kulit Muka :
  1. Parut seketul ubi kayu dan tampalkan pada muka. Biarkan hingga kering, dan basuh dengan air suam. Amalkan setiap malam untuk melembutkan kulit muka.
  2. Sapukan muka dengan putih telur. Biarkan selama 30 minit atau sampai kering. Kemudian basuh sehingga bersih. Buat dalam 3 kali seminggu.
  3. Pakai bedak sejuk yang dicampur dengan sedikit kunyit. Kunyit membantu melembutkan kulit muka, memang berkesan sebab saya sendiri amalkan.... kalau rajin..hehe 
  4. Banyakkan minum air kosong atau air suam setiap hari. Boleh buang toksin dalam badan dan bersihkan badan dari dalaman.
  5. Amalkan pengambilan kolagen atau supplement tambahan contohnya Radiance Signature..
radiance signature
Testimoni pengguna Radiance Signature. Jerawat cepat mengecut dan muka semakin glowing.

radiance signature
Radiance Signature Whitening and Glowing. Dalam bentuk sachet dan mudah untuk diambil. 1 kotak mengandungi 20 sachet.

Proses Radiance Signature terhadap tubuh badan :

  1. Merawat dalaman badan terlebih dahulu sekiranya dalaman badan mempunyai masalah.
  2. Merawat dan menggantikan sel kulit mati
  3. Menambah kandungan kolagen dalam badan
  4. Menjadikan kulit cerah dan gebu secara sekata.
Untuk pembelian boleh hubungi seperti berikut :

SMS/Whatsapp : 017-571 6759 (Ain)
Member ID : RSA0018

Sekian ^_^

3 comments:

  1. signature radiance ni memang bagus.... akak dah baca banyak testimoni... akak nak cuba??? In Shaa Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh... alhamdulillah ramai yang puas hati dgn radiance ni. ^^

      Delete
  2. bagus bagi petua macam-macam tu, kalau rajin boleh la cuba salah satu :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cheeky Quotes